Wordt Vodafone360 een succes, of toch niet?

Vorig artikel Volgend artikel

Vodafone 360 is de nieuwe online, mobile en social network service van Vodafone. Ik ben er inmiddels ruim een week mee aan het spelen en weet eigenlijk nog niet zo goed wat ik ervan moet denken.

Het idee en de achterliggende gedachte zijn wel duidelijk. Je hebt alles bij de hand in je mobieltje; mail, agenda, social network, navigatie, apps, multi-media etc. En al die informatie wordt gecentreerd rondom je contacts. Alles wordt eenvoudig aan elkaar geknoopt en weergegeven.

Om het nog gebruiksvriendelijker te maken heeft Vodafone samen met Samsung twee dedicated 360 toestellen, de H1 en M1, ontwikkeld. Natuurlijk gaat de provider er van uit dat iedereen deze toestellen met de bijbehorende abonnementen aanschaft, maar strikt genomen heb je die niet nodig om gebruik te kunnen maken van Vodafone 360. Daarnaast zorgt Vodafone 360 ook ervoor dat alle (belangrijke) gegevens op je telefoon automatisch online gesynchroniseerd en geback-upd worden middels je bijbehorende Vodafone 360 account.

Een groot deel van de Vodafone 360 Service is gratis, maar als je alles gaat gebruiken, compleet met een van de dedicated toestellen, muziekwinkel en Navigatie dan moet je toch al vlug rekenen op €52,50 aan abonnementskosten per maand. Voor dat geld kun je dan 200 minuten bellen of SMSen, onbeperkt muziek downloaden, 'onbeperkt' mobiel internetten, navigeren en je krijgt de Vodafone 360 Samsung H1 erbij.

Omslachtig, handig, overbodig, duur, potentieel succes? Ik hink nog op (teveel) gedachten om er nu al een definitief oordeel over te vellen. Wellicht dat onderstaande video 'Een dag met Vodafone 360' iets kan helpen ;-)

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies