Corona zet mobile in om meer dan alleen strandbier te worden

Vorig artikel Volgend artikel

Mijn eerste Corona bier dronk ik begin jaren negentig in Zandvoort bij strandtent 'Tijn Akersloot'. Voor zo'n doorzichtig flesje met limoentje betaalde toen 5 gulden. Een flink bedrag, aangezien je voor een glas bier toen maar 2 gulden betaalde (omgerekend nog niet een een euro!). In Amerika was het bier ook razend populair en was het zelfs het meest geimporteerde bier. Probleem was echter dat Corona te veel een zomers strandbiertje was en dit moest een reclamecampagne veranderen. Mobiel speelde hierin een grote rol.

Life is a beach
Het Strand kreeg in deze campagne een bredere betekenis: een plek waar je even tot rust komt en kan genieten. Dit kan dus ook in de winter op een mooi skiterras zijn of gewoon op de bank thuis bij een mooie sportwedstrijd op TV. De campagne deed het erg goed. Het werd zelfs de meest populaire bier app op de iPhone.

Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies