SMS als marketing tool nog steeds interessant

Vorig artikel Volgend artikel

Sinds de introductie het 'pingen' op de Blackberry en mobile messaging services zoals What's app en iMessenger is het SMS gebruik tussen consumenten hard gedaald.

Ook het mobiele emailen draagt bij aan deze daling. Voor adverteerders is SMS echter nog steeds een zeer interessant marketing instrument.

Een SMS bericht wordt nog steeds niet door de consument overgeslagen. Bij email is dit wel anders. Daarnaast heb je geen issues met compatibiliteit en wordt SMS op elk toestel ontvangen (platform onafhankelijk en instelling onafhankelijk). Het is direct een mooie 'kickstarter' om mobile websites en apps onder de aandacht te brengen en te laten downloaden (gebruiker hoeft alleen maar op de link te drukken). 

Uit een recent onderzoek blijkt ook dat veel consumenten graag nog relevante aanbiedingen per SMS willen ontvangen. Een combinatie met rich media mobile website geeft een merk voldoende mogelijkheden om zich op de juiste wijze bij de doelgroep te positioneren. Geen wonder dat een multinational als Coca Cola recent heeft aangegeven dat naast haar mobiele innovaties op gebied van Augmented Reality, apps, image recognition Toch nog steeds SMS als kern element in haar mobile marketing strategie ziet.

Ondanks de daling van C-C gebruik is SMS nog steeds een uitermate geschikte tool als onderdeel van mobile marketingcampagnes. Het opbouwen van een opt-in database met 06-nummers van je klanten blijft daarom zeer interessant.

Richard Otto

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies