Nieuws
29 september 2005 - Ron Smeets

Weinig animo voor betaalde mobile search

Uit een Amerikaans onderzoek is gebleken dat nog geen 7% van de mobiele bellers bereid is om te gaan betalen voor lokale informatie die ze via mobile search diensten zouden kunnen vinden.

Voor wat betreft de zogenaamde directory services (Gouden- en Telefoongids) ligt dat percentage rond de 20%. Bovendien zijn er zowiezo nog maar weinig mobiele bellers die gebruik maken van Mobile Search diensten zoals Google Yahoo en MSN die aanbieden.

Volgens Cellular News zullen de aanbieders van Mobile Search diensten hun inkomsten voorlopig dus bij de adverteerders moeten blijven zoeken.

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.