Entertainment
10 december 2007 - Ron Smeets

Vrouwen kopen meer gadgets dan mannen

Dat is tenminste de voorspelling die een van Engeland's grootste warenhuis ketens, John Lewis.

Dat vrouwen meer winkelen dan mannen was natuurlijk al eeuwen bekend, maar nu is ook het laatste mannenbolwerk in de winkels door vrouwen veroverd, althans in Engeland.

Volgens Helen Keppel Compton van de winkelketen zullen tussen de 50 en 60% van alle elektronische gadgets rond deze feestdagen door vrouwen gekocht worden.

Die kopen dan vooral apparaten als iPod's, digitale fotolijsten en -radio's. Er wordt niet bij verteld of ze die gadgets ook echt voor zichzelf kopen of dat vrouwen eindelijk beginnen te snappen waar ze hun mannen blij mee kunnen maken (behalve dat ene ;-))).

Over mobieltjes wordt overigens niet gerept, maar die worden al jaren letterlijk door iedereen gekocht, toch?

Via: The Times Online



Gerelateerde links:
Het einde van de roze GSM?
Mannen praten meer dan vrouwen
Vrouwen en gadgets
75% van de vrouwen weet niet hoe een mobieltje werkt
Vrouwen zijn hot
Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.