Nieuws
13 september 2011 - Ron Smeets

Voor 25 Euro vooraan in de 'rij' staan bij de Phone House

In Duitsland onstond vorige week wat commotie over een actie van T-Mobile waarbij je nu al een nieuwe smartphone kon reserveren. Alom werd aangenomen dat het hier zou gaan om de nieuwe iPhone die volgende maand (oktober) verwacht wordt. Nader onderzoek wees echter uit dat T-Mobile in Duitsland alleen spreekt over een 'nieuwe smartphone'.

Op zich is het niet nieuw dat (online) retailers langs alle mogelijke wegen proberen klanten al heel vroeg te strikken. De Phone House gaat daarin weer een stapje verder. Zij vragen namelijk 25 Euro voor een plekje vooraan in de rij bij de release van een nieuwe smartphone.

Je kunt je in een Phone House winkel vanaf nu dus inschrijven om als eerste een nieuwe smartphone te mogen kopen. Zoals gezegd betaal je voor die service 25 Euro, maar als je uiteindelijk besluit de nieuwe smartphone bij de Phone House aan te schaffen, dan ontvang je voor 50 Euro aan accessoires. Zoniet, dan ben je de 25 Euro inschrijfgeld kwijt.

Ow ja, en je moet bij je nieuwe smartphone ook een nieuw abonnement (of verlenging) afsluiten. Ook dat is een bindende voorwaarde. Mocht de Phone House echter niet in staat blijken te zijn het nieuwe toestel binnen een maand te leveren, dan krijg je de 25 Euro alsnog terug. Dat klinkt leuk, maar het is natuurlijk niet echt hoopvol dat de kans toch nog bestaat dat je, ondanks de betaling van 25 Euro om 'vooraan in de rij' te mogen staan, nog steeds het risico kunt lopen om niet als een van de eersten in Nederland de nieuwe smartphone in je handen te hebben. Wat vinden jullie van deze nieuwe 'service' van de Phone House? Handig of gewoon weer een nieuwe manier om gegevens van (potentiële) nieuwe klanten te verzamelen?

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.