Nieuws
31 juli 2012 - Ron Smeets

Vodafone betrekt klanten bij verbetering netwerk en diensten

Enkele dagen geleden maakte Vodafone al bekend dat de provider versneld aan de slag gaat met de innovatie van haar mobiele (data) netwerk. Vandaag komt Vodafone met de mededeling dat men van plan is om klanten nauwer te betrekken bij de vormgeving van het netwerk en de verbetering van de dienstverlening.

Het betreft dan met name het verzamelen van feedback bij de zakelijke klanten met betrekking tot de huidige kwaliteit van het netwerk en de dienstverlening. 

Vodafone wil deze informatie meenemen in de planning van de aangekondigde innovatiewerkzaamheden waarbij antennes, basisstations en de bekabeling vervangen en uitgebreid zullen gaan worden. In een later stadium zullen ook consumenten de mogelijkheid via een mobiele app feedback te geven op lokale netwerkdekking en -capaciteit. Deze initiatieven maakt deel uit van het netwerkinnovatieprogramma ‘Fast Forward’, dat zal leiden tot een robuuster en toekomstbestendig netwerk dat klaar is voor nieuwe technologieën en diensten.

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.