Nieuws
27 mei 2011 - Ron Smeets

Vergelijkende Symbian reclame van Nokia India: iDoalotmore

Ik heb het al heel vaak gezegd en geschreven. Vergelijkende reclame of uitingen waarbij de concurrentie geprikkeld wordt is, mits goed gedaan, erg leuk.

Zo heeft Nokia in India nu de campagne 'iDoalotmore' gelanceerd. Het moge duidelijk zijn dat de Finse fabrikant daarmee een (leuke) sneer aan het adres van Apple's iOS uitdeelt.

Het feit dat Nokia het in deze campagne heeft over de, in hun ogen, superieuriteit van Symbian ten opzichte van iOS mag de pret niet drukken. OK, Symbian gaat verdwijnen, maar niet vóór 2016 en in landen als India, waar goedkopere smartphones relatief populairder zijn dan de dure varianten, zullen de goedkopere Symbian modellen ook nog wel even in de winkels blijven liggen, ondanks het feit dat de Finse fabrikant haar marktaandeel in het land van de Taj Mahal en Hot Curry's de afgelopen twee jaar heeft zien halveren.

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.