Nieuws
10 september 2010 - Ron Smeets

Veilig bellen in de auto campagne: 'Laat je niet afleiden'

De kans dat niemand ooit meer hands-on belt achter het stuur is volgens mij net zo klein als de kans dat ooit iedereen altijd een gordel zal dragen. Mobiele telefoons, en het navigatiesysteem al helemaal, zijn niet meer weg te denken uit onze auto's.

Veilig Verkeer Nederland start vandaag samen meet de Bovag, RAI-Vereniging, de ANWB, Politie en T-Mobile de campagne 'Laat je niet afleiden' om automobilisten bewust te maken van de veiligheidrisico’s van afleiding door gebruik van elektronica tijdens het autorijden.

De campagne geeft daarnaast ook tips voor verantwoord handsfree bellen en het bedienen van navigatiesystemen.

T-Mobile is een van de partijen die deze campagne ondersteunt. Bart Weijermars, Algemeen Directeur van T-Mobile in Nederland: "Bellen, navigeren en geconcentreerd autorijden gaan niet samen. Maar toch gebeurt het op grote schaal, met alle gevolgen van dien. Daarom is het heel goed dat deze campagne mensen bewust maakt van de risico’s van het niet verantwoord gebruik van mobiele telefoon of navigatie systeem tijdens het autorijden. Onbewust worden mensen afgeleid en hebben ze minder aandacht voor het verkeer. Door de campagne onder de aandacht te brengen van onze klanten, willen wij er aan bijdragen dat onze producten en diensten veilig worden gebruikt."

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.