Entertainment
28 december 2005 - Ron Smeets

Tieners verkopen wiet per MMS

Een groep Amerikaanse jongeren had zo hun eigen manier gevonden om MMS populairder te maken dan dat het tot op heden is.

De tieners hielden elkaar en potentiele kopers per MMS op de hoogte van verkoopplaatsen van wiet en andere (soft)drugs, compleet met foto’s van de ‘producten’ en de locaties waar ze te koop waren.

Helaas hadden ze er niet op gerekend dat sommige ouders de GSM van zoon- of dochterlief, na bedtijd, controleerden op verontrustende berichten en zo liep de groep dus uiteindelijk alsnog tegen de lamp.

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.