Toestellen
04 maart 2006 - Ron Smeets

Te veel nieuwe features schrikken consument af

Een onderzoek onder zo'n 1000 Amerkiaanse consumetnen naar hun koopgedrag als het gaat om nieuwe mobieltjes heeft uitgewezen dat het grote gevaar voor het stagneren van de mobiele toestelmarkt momenteel schuilt in het grote aantal nieuwe toestellen en features die in korte tijd het daglicht zien.

De consument trekt dat niet meer en reageert daarop door langer te wachten met de aanschaf van een nieuw toestel. In zoverre begrijpelijk omdat de meeste consumenten op deze manier niet meer weten of ze hun zuur verdiende centen investeren in een product dat twee weken later al weer verouderd is. Het gevolg is dus dat inmiddels 56% van de Amerikaanse consumenten zegt om die reden nu geen nieuw toestel te kopen.

Daarnaast geeft 45% aan dat er gewoonweg teveel keus is op de mobiele toestelmarkt waardoor ze door de bomen het bos niet meer zien en daarom er liever voor kiezen om geen nieuw toestel te kopen om het risico te vermijden de verkeerde keuze te maken.



Gerelateerde links:
Een nieuwe dag, een nieuwe Samsung
Vijf nieuwe Motorola's op komst
Nokia introduceert de E-Serie
Nieuwe DMB Phones van Samsung
Nog meer LG GSM's op komst
Japanse GSM markt onder druk
Motorola deal voor 6.000.000 cheapo GSM's
Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.