Nieuws
15 januari 2014 - Ron Smeets

T-Mobile's agressieve reclames werpen vruchten af in de VS

Ik kijk online vaak naar Amerikaanse sporten. Sinds enkele weken valt mijn oog regelmatig op de schreeuwende commecials van T-Mobile USA. Schijnbaar werkt het want na jaren van daling stijgt het aantal klanten weer.

Sinds enkele maanden heeft de provider in de VS een 'nieuwe look' gekregen. Ze profilieert zich nu uitdrukkelijk als een bedrijf dat het allemaal anders (en beter voor de klant) doet dan de concurrenten. Zelfs de CEO ziet er anders uit dan je zou verwachten. Geen pak maar een magenta t-shirt.

Op zich is dat al heel bijzonder voor een van oorsprong Degelijk Duits bedrijf. In Nederland komen ze vooralsnog niet verder dan Ali B en zijn 'matties' die er overigens een stuk degelijker uit zien dan enkele jaren geleden. Toen zouden ze nooit voor een T-Mobile commercial gevraagd zijn, lijkt mij ;-)

De meest recente actie van T-Mobile in de VS is het overnemen van de kosten voor het vroegtijdig afkopen van een mobiel abonnement van de concurrentie. In de VS kun je op elk moment onder je 1- of 2-jarig contract uit door het af te kopen. Doorgaans kost dit enkele tientallen tot ruim 150 dollar. Stapt een amerikaan nu dus over van AT&T of Verizon naar T-Mobile, dan kost hem dat niets.

Via

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.