Nieuws
06 november 2014 - Ron Smeets

T-Mobile verdient nu meer aan Data dan bellen en sms'en Omzet daalde nog wel

T-Mobile heeft vanochtend haar meest recente kwartaalcijfers bekend gemaakt. Voor het eerst in haar bestaan heeft de provider meer geld verdiend aan mobiele data dan het traditionele bellen en sms'en. Hoe de verhouding precies ligt wil T-Mobile nog niet zeggen, maar de gemiddelde inkomsten uit data per klant lag dus voor het eerst boven 50%.

De omzet daalde wel; met 4% naar 376 miljoen Euro. De winst, voordat de fiscus zijn deel gepakt heeft, kwam uit op 161 miljoen Euro. In de omzet cijfers is de verkoop van Online.nl niet meegenomen, aldus de magenta provider.

Het aantal klanten bleef in het derde kwartaal redelijk op peil. Voordat T-Mobile Simpel verkocht was een hele lichte daling in het aantal postpaid klanten gemeten (-0.3%). Het aantal prepaid klanten daalde, in lijn met de trend, met 7%. 

T-Mobile herhaalde ook nog eens dat eind dit jaar 70% van haar klanten 4G dekking heeft (op basis van de woonplaats natuurlijk ;)) en dat de uitrol van 4GMAX ook gestaag vordert.

Uit het persbericht:
Aantal postpaid klanten blijft stabiel
T-Mobile is in snel tempo bezig haar netwerk compleet te vernieuwen en dat werpt zijn vruchten af. Het verbeterde netwerk en de sterke positie op service zorgen voor meer loyale klanten en een stabiele postpaid base. Gecorrigeerd voor de verkoop van Simpel bleef het aantal postpaid klanten stabiel (-0,3%) vergeleken met het 2e kwartaal. Het aantal prepaid klanten daalde met 7%.

4GMAX biedt snelheden tot 120Mbps
Eind dit jaar heeft meer dan 70% van de T-Mobile klanten 4G-toegang in de eigen woonplaats. Ook heeft T-Mobile dan in de 20 grootste stedelijke gebieden van Nederland het netwerk compleet vernieuwd. In september werd bovendien 4GMAX geïntroduceerd waardoor de snelheid van mobiel internet werd verhoogd tot maximaal 120Mbps. 4GMAX staat voor een maximale snelheid tot 120 Mbps, een stabiel netwerk en geen onverwachte internetkosten.

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.