Nieuws
29 mei 2005 - Ron Smeets

T-Mobile laat UMTS links liggen

De duitse telecomgigant T-Mobile lanceerde afgelopen week in Nederland een omvangrijke reclamecampagne om haar WiFi diensten en (flat-fee) abonnementen aan de man te brengen. Hiermee legt de telco, na de mislukte samenwerking met Orange, haar UMTS diensten voorlopig in de ijskast. Daarentegen heeft men het aantal hotspots in haar WiFi netwerk de afgelopen periode uitgebreid tot ruim 500, o.a. bij alle McDonald's vestigingen.

Iedereen, met een geschikte PDA, GSM of ander device, kan gebruik maken van de T-Mobile Hotspots. Abonnees betalen 20 Euro per maand voor ongelimiteerd access en dataverkeer terwijl overige gebruikers afrekenen door middel van prepaid vouchers of creditcards.

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.