Nieuws
23 mei 2008 - Ron Smeets

Succesvolle Mobile Marketing campagne

De Japanse Chips fabrikant Tohato was op zoek naar een (relatief goedkope) manier om haar twee nieuwste pittige zoutjes, Burning Hell Hot en Satan Bazooka Deadly Hot aan de man te brengen.

Daarvoor namen ze het lokale reclamebureau Hakuhodo in de arm en die bedachten een Mobiele campagne waardoor kids, want dat zijn de chips eters bij uitstek, massaal naar het zoutje in de winkelschappen gingen grijpen: een virtuele oorlog tussen de twee smaken. Een mobiele variant op het razend populaire World of Warcraft (zie video hieronder).

Elke speler kiest een kant door zijn favoriete smaak van het zoutje te kopen. De barcode op de verpakking is tevens een inlogcode om aan het spel te kunnen meedoen. Vervolgens wordt er gestreden op diverse fronten en kun je je autoriteit vergroten door meer (vrienden) te recruteren die voor jouw kant vechten (en terloops natuurlijk het zoutje moeten kopen).

Inmiddels zijn de verkopen van het zoutje sinds de introductie van de mobiele game door het dak gegaan.



Gerelateerde links:
Mobiele reclame nieuwe inkomsten operators
Mobiel adverteren kansrijker
Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.