Nieuws
03 september 2009 - Ron Smeets

Sony Ericsson in een nieuw jasje

Enkele weken geleden lekte al een afbeelding uit waarop een aantal nieuwe kleuren van het bekende liquid identtity logo van Sony Ericsson te zien waren. Vandaag kondigt de Zweeds-Japanse fabrikant de volgende stap van haar bedrijfstransformatie die enkele maanden geleden begonnen is: een nieuw uiterlijk en de toevoeging van Sony's merkboodschap 'make.believe' in alle communicatie naar consumenten.

Sony Ericsson zal op visueel gebied haar aantrekkingskracht van haar wereldberoemde ‘liquid identity’-logo vergroten door het toevoegen van zeven nieuwe kleurvariaties en een nieuwe ‘liquid energy’ die uit het logo stroomt om het logo speelser en visueel aantrekkelijker te maken voor de digitale arena.

Het bedrijf streeft ook naar een houding van meer openheid en leergierigheid door een hogere consumentenparticipatie bij het merk aan te moedigen door middel van grotere nadruk op interactieve digitale en sociale mediakanalen.

Dit najaar wordt in een serie strategische marketingcampagnes de vernieuwde visuele identiteit gelanceerd en de start van ‘make.believe’ bij Sony Ericsson onder de aandacht gebracht. Onderdelen zijn de virale campagne ‘spark something’ voor de nieuwe Satio-, Aino- en Yari-telefoons en een wereldwijde activatiecampagne voor Sony Ericsson als officiële mondiale telefoonsponsor voor de 2010 FIFA World Cup om het enthousiasme van voetbalfans van over de hele wereld te veroveren.

“Vanaf het begin van de joint venture heeft Sony Ericsson het samensmelten van communicatie en entertainment centraal gesteld. Met ‘make.believe’ sluit Sony Ericsson aan bij de Sony groepsmaatschappijen en wordt het samenkomen van communicatie en entertainment uitgedragen. Door ons merk te herpositioneren en ‘make.believe’ over te nemen, brengen we ons entertainmentaanbod nog beter onder de aandacht van consumenten”, zegt Harold de Kort, Communicatiemanager bij Sony Ericsson Benelux.SE-our-liquid-energy

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.