Nieuws
31 januari 2014 - Ron Smeets

Social Media en App reorganisatie bij T-Mobile kost 75 banen

T-Mobile maakte gisteren bekend dat het bedrijf in Nederland gaat reorganiseren. Daardoor zullen naar verwachting 75 banen geschrapt worden. De reden? Door een verschuiving in de klantcontacten van de traditionele kanalen naar social media en de My T-Mobile app is er op sommige sales- en marketing afdelingen minder te doen.

Zo blijkt het aantal binnenkomende telefoontjes bij de klantenservice in drie jaar tijd met 60% gedaald te zijn en wordt de My T-Mobile app inmiddels ruim 3 miljoen keer per maand geraadpleegd. De provider wil nu enkele afdelingen met elkaar integreren zodat men efficiënter kan gaan werken. Voor de medewerkers wiens baan op de tocht staat ligt sociaal plan klaar. Op dit moment telt T-Mobile in Nederland nog 2500 werknemers.

Bron

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.