Nieuws
17 januari 2006 - Ron Smeets

SMS campagne voor Stephen King's GSM thriller

Om zijn nieuwste book, Cell, te promoten zal Stephen King's uitgever onder andere een intensieve SMS campagne starten waarbij 100.000 potentiele kopers betrokken worden.

Met de hulp van een marketeer heeft de uitgever ervoor gezorgt dat de SMSjes alleen worden gestuurd naar mobiele bellers die tot de traitionele Stephen King doelgroep behoren: tussen de 18 en 54 jaar en 55% mannen.

In het boek worden mobiele telefoons gebruikt om in een klap de hele wereld in Zombie-achtige moordenaars te veranderen. Alleen diegenen die geen mobieltje hebben, of hem niet opnamen, blijven 'normaal' en moeten zien te overleven.

De SMS die uitgever Scribner op 24 januari zal versturen speelt hier natuurlijk op in: "The next call you take may be your last....Join the Stephen King VIP Club at www.cellthebook.com."

Bovendien kan iedereen op deze site info over het boek vinden, hem bestellen, maar ook ringtones van Stephen King's stem downloaden.

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.