Nieuws
23 februari 2006 - Ron Smeets

SMS campagne om Deense producten te weren

In Saudi Arabië hebben enkele fundamentalisten een een SMS campagne gestart om moslims over de hele wereld aan te moedigen geen Deense producten meer te kopen.

Guerilla Innovations noemt deze campagne heel toepasselijk een voorbeeld van Viral Anit-Marketing. De betreffende SMSjes geven informatie over hoe Deense producten te herkennen zijn aan de barcode die erop geprint is. Deze beginnen namelijk met de cijfers 57 (zie foto).

Dit natuurlijk voor het geval de rechtgeaarde moslim die aan de Deense boycot wil meedoen mocht twijfelen of hij nu wel of geen Smorgassbröd mag kopen als hij bij Ikea in de winkel met Scandinavische producten staat.



Gerelateerde links:
SMS mede oorzaak van brandende ambassades
Camphone protest...
SMS draagt mede bij aan escalatie van cartoons
Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.