Nieuws
07 december 2005 - Gerben Mak

Retail O2 en Phones4U hoogste klanttevredenheid

Onderzoeksbureau JD Power heeft een onderzoek naar klanttevredenheid gepubliceerd. O2 en Phones4U staan bovenaan het lijstje - klanten gaven aan hier het meest tevreden te zijn met de "mobile phone retail experience" (sommige dingen kun je niet vertalen...). De studie meet de klanttevredenheid onder de zeven grote retailketens in de UK.

De hoge klanttevredenheid bij deze twee retail ketens wordt gestaafd door de gestegen verkooppersoneelsaantallen, in tegenstelling tot die van de andere ketens. Langere wachttijden en slechtere bediening zijn het directe gevolg.

Zou me kunnen voorstellen dat die vlieger ook in Nederland opgaat: onlangs zelf nog een rondje winkels gedaan voor een smartphone (zonder abo), en dat doe je niet voor de lol: lange wachttijden, slecht geïnformeerde bediening ("Windows Mobile 5? zegt me niets"en naar kartelvorming riekende eenheid in prijzen.

Over de auteur: Gerben Mak