Nieuws
28 december 2017 - Ron Smeets

Oplaadproblemen voor de Galaxy Note8 Met name in de VS duiken meer en meer incidenten op

De Galaxy Note8 van Samsung heeft het tot nu toe al twee maanden langer uitgehouden dan zijn voorganger. Een beetje flauw om te melden misschien, maar er is wel een aanleiding voor. Online duiken sinds een paar dagen meer en meer klachten op van Note8 gebruikers wiens toestel niet meer wil opladen wanneer de accu volledig leeg getrokken is; tot 0% dus. Er is zelfs een video waarin een Note8 eigenaar aantoont dat zijn toestel niet meer wil opladen en ook niet meer opstart met de lader ingestoken.

Incidenten of structureel probleem?
Nu is het vaak zo dat een smartphone een aantal minuten nodig heeft voordat hij, ook met de lader ingestoken, begint de laden en weer gaat opstarten als de accu echt helemaal leeg geweest is. Dat schijnt hier echter niet het geval te zijn. Verschillende Galaxy Note8 gebruikers die met dit probleem geconfronteerd zijn hebben van alles geprobeerd om hun phablet weer aan de praat te krijgen maar tot dusver zonder succes. In sommige gevallen verschijnt in het scherm wel het oplaad icoon (de ‘lege accu’) maar ook dan laadt het toestel niet op. Gebruikers die geprobeerd hebben het toestel draadloos op te laden melden dat het ledje op de voorkant van de Note8 wel oplicht, alsof hij aan het laden is, maar dat ook op die manier het probleem niet verholpen kan worden. Opvallend is wel dat de meeste klachten afkomstig zijn van Note8 exemplaren die gekocht zijn bij een van de Amerikaanse providers. Gespeculeerd wordt dan ook dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat alleen de varianten met een Snapdragon processor door deze bug getroffen worden. Dat zou dan ook betekenen dat wij ons hier weinig zorgen hoeven te maken. Maar, dat is allemaal nog pure speculatie.

Zelf testen
Op dit moment ligt mijn eigen Note8 naast mij met het scherm op 100%, de TV aan (Ziggo app), WiFi, Bluetooth en alle andere sensoren actief. Ik hoop dat hij binnen enkele uren helemaal leeg is en dan ga ik zien of hij nog opgeladen kan worden. Intussen ga ik Samsung mailen met de vraag of er ook al incidenten van deze problemen hier bekend zijn. Wordt vervolgd dus. Internationaal heeft Samsung wel al gereageerd, maar meer dan een ‘We hebben nog geen officiele meldingen van dit probleem ontvangen en kunnen er daarom dus ook nog geen reactie op geven” is dat nog niet. Hieronder de video van de Note8 gebruiker wiens toestel in ieder geval ‘dood’ bleek nadat de accu op 0% uitgekomen was.

Bron, Via

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.