Nieuws
16 september 2005 - Ron Smeets

Ook AP start met multimediale content

Eergisteren meldden wij al dat Reuters zich meer wil gaan richten op mobiele contentverspreiding en daarvoor o.a. een deal met Vodafone Live! gesloten heeft.

Nu is bekend geworden dat Associated Press (AP) door middel van mobiele (video) content diensten gaat proberen de doelgroep van tieners en twintigers te bereiken. Traditioneel is deze doelgroep voor gedrukte media al jaren een vrijwel ondoordringbare markt gebleken.

ASAP, zoals men de nieuwe dienst gedoopt heeft zal de multimediale content aanbieden aan haar klanten die vervolgens zelf kiezen voor de wijze waarop zij het willen verspreiden onder hun doelgroep.

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.