Nieuws
03 mei 2009 - Richard Otto

Onderzoek: 30% van de marketeers zet mobiel in

Uit het Europese Ad Barometer-onderzoek van het EIAA (European Advertising Agency) blijkt dat 30% van de marketeers mobiel in hun marketingplannen meeneemt.

In dit onderzoek komt ook naar voren dat de er fors in de traditionele mediabudgetten wordt gesneden. Deze budgetcuts in traditionele mediakanalen hebben een positief effect op de online budgetten. Marketeers verwachten een groei in het interactieve budget van 18% in 2009 en in 2010. De online budgetstijgingen worden voornamelijk gebruikt om de doelgroep 25 - 45 jaar te bereiken.

30% van de marketeers gaf in het onderszoek aan reeds mobile als advertentie medium in te zetten. In het onderzoek komt ook naar voren dat 23% van de marketeers, die online advertising inzetten de mobile advertising budgetten flink gaan verhogen.

Aan dit Europese onderzoek deden circa 300 marketeers mee van oa: 20th Century Fox, 3suisse, Activision, Burger King,Carrefour, Chevrolet, Citibank, Cooperative, Danone, Delta Lloyd, Deutsche Bank,Dexia Bank, Diageo, Ferrero, Ford, Germanwings, Henkel, Heinz, ING Direct, John Lewis, Kraft Foods, L'Oréal , La Coste, Mars, Mastercard, Nestle, Nissan, Orange,Procter & Gamble, Reckitt Benckiser, Santander, Siemens, Sony, Telefonica,
VisitBritain, Vodafone, Warner Bros.

Het volledige onderzoek is hier te vinden.

Over de auteur: Richard Otto