Nieuws
09 december 2005 - Ron Smeets

Nokia opent eigen winkels

Met de opening van de eerste zogenaamde 'Flagship Store' in Moskou heeft Nokia de aftrap gegeven voor de komst van in totaal 17 van dit soort winkels op top shopping lokaties over de hele wereld.

Het is de bedoeling dat de 17 winkels, die waarschijnlijk dus alleen in de grote steden a la Londen, Parijs, New York en Tokyo zullen komen te liggen, binnen twee jaar allemaal open zijn.

Volgens de Finse toestelfabrikant zullen de Flagship Stores voornamenlijk dienst gaan doen om een directer contact tussen Nokia en haar klanten tot stand te brengen. De focus zal dan ook liggen op 'customer feedback' zodat men sneller kan inspelen op de eisen en wensen van haar klanten.

Het voornaamste verkoopkanaal van Nokia blijven de telecomwinkels van ketens als Bel Company, T For Telecom en de winkels van Telco's als Vodafone, Orange etc.

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.