Geruchten
14 juli 2011 - Ron Smeets

Nokia gaat 90 miljoen Euro in Windows Phone campagne stoppen

Om haar eerste Windows Phone toestellen aan de man (en vrouw) te brengen gaat Nokia in de eerste zes maanden na de presentatie van de eerste nieuwe smartphones (eind oktober) maar liefst 90 miljoen Euro (80 miljoen Britse Pond) aan marketing en reclame campagnes uitgeven.

Dat is althans wat het Britse Marketing Magazine claimt te hebben vernomen van een betrouwbare bron.

Het geld wordt natuurlijk niet alleen gestoken in reclamecampagnes voor de nieuwe toestellen. Een belangrijk deel zal gebruikt worden voor de herpositionering van het Nokia merk in de smartphone markt. Ik ben geen markteting expert, maar volgens mij kun je met 90 miljoen Euro wel een potje breken, toch? ;-)) Natuurlijk zal de kwaltiteit van de toestellen minstens zo belangrijk zijn bij de al dan niet succesvolle herverovering van de smartphone markt door Nokia en Microsoft.

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.