Nieuws
30 september 2005 - Ron Smeets

Mobile Marketing nu ook in de VS ontdekt

In Europa en Azie wordt het al geruime tijd gezien als HET nieuwe reclamemedium voor de toekomst, de mobiele telefoon. In Amerika ligt men op dat gebied nog een stukje achter op ons deel van de wereld.

Ruim 84% van alle GSM gebruikers Europa en Azie ontvingen in de afgelopen 12 maanden al minstens een keer een SMS-advertentie op hun toestel, tegenover nog geen 20% van de Amerikaanse mobiele bellers. In Azie alleen al bedroeg de omzet van mobile marketing vorig jaar ruim 250 miljoen Euro.

Nu lijken ook in de VS de marketiers langzaam in te zien dat SMS advertentie's, en straks ook de andere vormen van mobiel adverteren, meer toekomst heeft dan dat men tot nu toe dacht, zo blijkt uit een artikel op Red Herring.

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.