Entertainment
07 maart 2006 - Ron Smeets

Mobiele TV en muziek toch geen hype in de VS?!

De afgelopen maanden leken de positieve berichten rondom de aanstaande hype’s zoals mobiel tv kijken en muziek luisteren de eerdere sceptische publicaties langzaam maar zeker naar de achtergrond te drukken. Tot nu, dus.

Een recent onderzoek, uitgevoerd door RBC Capital Markets in de VS toont aan dat zo’n 75% van de ondervraagden geen interesse heeft om op zijn of haar mobiele telefoon naar TV programmas te kijken. Maar liefst 70% liet weten hetzelfde te denken over mobiel muziek luisteren.

Feit blijft dat de meeste succesverhalen van de afgelopen maanden over tests en proefprojecten met mobiele tv en –video diensten hun oorsprong in Europa en/of Azië vinden en dat de meeste sceptische verhalen uit de VS afkomstig zijn.

Dat laatste wordt ook weer bevestigd door de reactie van een van de senior analisten van The Yankee Group die zegt dat de resultaten van het onderzoek dat RBC Capital uitvoerde sterk overeenkomen met de resultaten van een vergelijkbaar onderzoek dat de Yankee Group zelf medio 2005 uitvoerde.



Gerelateerde links:
Veel kijkers voor Mobile TV van Vodafone UK
Mobiele muziek goed voor 6 miljard in 2006
Franse operators beginnen mobiele TV test
Mobiele TV hot in de VS
Mobiele aanbieders bundelen krachten in Mobile TV pilot
Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.