Nieuws
19 januari 2011 - Ron Smeets

Mobiele ads van fabrikanten op toestellen van concurrenten

Mobile Advertising wordt al jaren een grote toekomst toegedicht. Tot op de dag van vandaag is daar echter nog maar weinig van terug te zien.

Toch hebben sommige toestelfabrikanten en providers wel een aardige toepassing bedacht: Advertenties van hun nieuwe toestellen of abonnementen tonen op die van de concurrentie.

Fabrikanten richten zich dan met name op toestellen die een jaar of twee geleden geintroduceerd zijn, speculerend op de mogelijkheid dat de betreffende gebruiker dan al aan een de aanschaf van een nieuw toestel denkt. Zo heeft in de VS provider Sprint onlangs Android advertenties laten tonen op iPhones van de cncurrerende netwerken en enkele jaren geleden, ook in de VS, deed Nokia iets vergelijkbaars door eigenaren van RAZR's te verassen met mobiele advertenties van de Nokia Twist. Via

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.