Nieuws
22 januari 2006 - Ron Smeets

Mobiele Ads a la Google AdSense

AdMob is de eerste 'pay-per-click' advertentieverkoper voor mobiele providers en reclamemakers. Eigenlijk dus een mobiele versie van Google's AdSense waarbij uitgegaan wordt van een shared revenue model.

Natuurlijk zal het niet lang duren alvorens Google en andere grote spelers met een vergelijkbare mobiele advertentietool op de markt zullen komen, maar het is wel leuk om te zien dat er nog steeds kleine bedrijven zijn die de strijd met de groten durven aan te gaan.

Hoe land AdMob het zelfstandig zal kunnen redden is natuurlijk de vraag. Ik verwacht in ieder geval binnen afzienbare tijd een overnamebod vanuit Google of Yahoo!



Gerelateerde links:
Adverteren op de mobiele telefoon in de VS wel acceptabel
10% meer omzet door adverteren per SMS
Meer mobiele advertenties, maar minder irritatie
Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.