Accessoires
20 mei 2014 - Ron Smeets

Meer dan 7 van elke 10 verkochte Smartwatches is een Samsung

Het is nog een relatief nieuwe markt, die van de smartwatches. Maar ondanks dat sommige concurrenten, zoals Sony en Pebble, hun eerste slimme horloges al veel eerder op de markt brachten is het toch (weer) Samsung die binnen de kortste keren het leeuwendeel van de markt heeft weten te veroveren.

In het eerste kwartaal van 2014 verkocht de Koreaanse fabrikant 500.000 smartwatches. Goed voor een marktaandeel van 71%; ofwel van elke 10 smartwatches die verkocht werden droegen 7 het Samsung logo.

Zoals gezegd, het is nog een relatief jonge markt en er kan dus nog veel gebeuren, maar Samsung is wel al vroeg op stoom geraakt. In de verkoopcijfers kon namelijk nog geen rekening gehouden worden met de nieuwe Gear (2 en Neo) modellen die sinds april, Q2 dus, in de winkel liggen.

Ter vergelijk; vorig jaar verkocht Samsung zo'n 1 miljoen slimme horloges in een heel jaar. Dat was toen goed voor iets meer dan de helft (52.4%) van de totale markt. Op dit moment stevent Samsung af op een meer dan verdubbeling van de verkoopcijfers van 2013.

Bron (betaald), via

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.