Nieuws
16 januari 2006 - Ron Smeets

Marketeers geinteresseerd in GSM's

Dat steeds meer reclamemakers in de ban raken van de mogelijkheden die een mobiele telefoon biedt als het gaat om 1-op-1 advertising is geen geheim meer.

De New York Times publiceert een aardig artikel over het evenwicht tussen marketeers die zo snel mogelijk alle vormen van mobiele reclame willen botvieren op de markt en de providers die bang zijn (terecht) dat dat wel eens tot het verlies van abonnees zou kunnen leiden.

Waar de meeste reclamemakers met name warm voor lopen is het feit dat vrijwel iedereen met een mobieltje op zak loopt en dat advertenties op basis van de lokatie van de GSM en diens eigenaar.



Gerelateerde links:
Gat in de markt ?
SMS marketing veel effectiever dan Email
Reclame tijdens het wachten op verbinding
Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.