Nieuws
24 januari 2019 - Luc Meijs

KPN trekt stekker uit de winkels van Telfort Steeds minder fysieke telefonieshops

KPN kondigde al eerder aan dat alle dochtermerken zoals Telfort en XS4ALL geschrapt gingen worden.  Dat gaat nu inderdaad gebeuren: per 1 mei sluit KPN alle winkels van het dochtermerk Telfort. Voor alle medewerkers is ontslag aangevraagd en de producten en diensten van Telfort zullen per deze datum dan ook niet meer verkocht worden.
 
Vanaf 1 mei geen Telfort meer
 
Telfort heeft in totaal 207 medewerkers, waarvan er 128 een vast contract hebben. KPN heeft laten weten dat ze alle Telfort medewerkers zo goed mogelijk begeleidt naar een nieuwe werkplek binnen of buiten het moederbedrijf. KPN benadrukt dat ze medewerkers met een contract voor onbepaalde tijd, zoveel mogelijk proberen te herplaatsen. De klanten van het dochterbedrijf kunnen na deze datum terecht bij de XL winkels van KPN, of online voor producten en service hiervan.
 
Geen paniek voor klanten
 
Volgens een woordvoerster van KPN hoeven klanten van hun dochtermerk zich geen zorgen te maken, voor hun verandert niks. Er wordt vooralsnog geen definitieve streep door het het merk getrokken. De producten en diensten van het dochtermerk zullen door blijven lopen zoals voorheen, en er blijven ook nog steeds campagnes lopen voor Telfort. Wel bevestigt de woordvoerster dat Telfort op termijn definitief gaat verdwijnen. Dit is de langetermijnstrategie van het moederbedrijf, alle klantsegmenten bedienen vanuit één blauw, groen en gele vlag.
 
Steeds minder fysieke shops voor smartphone accessoires
 
Het wegvallen van deze fysieke winkels past in een trend waarbij er steeds minder fysieke winkels voor hoesjes, laadkabels en andere accessoires overblijven. Online wordt steeds belangrijker en de consument kijkt vooral naar zijn eigen portemonnee voor dit soort aankopen. Wellicht dat dit ook van invloed is geweest op de beslissing om de shops te sluiten en het niet enkel een strategische merkbeslissing van KPN is geweest.
 

Source