Nieuws
18 juli 2005 - Ron Smeets

Klanten kopen vaker 'sterren' GSM's

Volgens een artikel van Telecoms Korea laat 40% van alle GSM-kopers zich beinvloeden in zijn of haar keuze door advertenties waarin beroemdheden een toestel aanbevelen.

Een onderzoek in Korea toonde aan dat 393 van de 970 overvraagden zich lieten leiden door de 'sterren-advertenties'. Slechts 31% zei helemaal niet op advertenties te letten bij de keuze voor een nieuwe GSM.

Goed nieuws voor Siemens en haar Ronaldo GSM dus.

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.