Wearables
28 februari 2015 - Ron Smeets

Huawei Watch op reclameposter in Barcelona Chinese fabrikant lijkt haar slimmer horloge ook gewoon 'Watch' te noemen

De kans dat Huawei morgen ook een nieuwe wearable gaat onthullen was al heel groot, maar na het zien van onderstaande reclameposter die op het vliegveld van Barcelona staat is het wel duidelijk dat de Chinese fabrikant ook met een slim horloge op de proppen gaat komen.

Het lijkt er ook op dat Huawe dezelfde naamconversie gaat gebruiken als Apple; alleen 'Watch' achter de merknaam dus. Verder is onder de afbeelding nog te lezen dat de Huawei Watch voorzien is van Android Wear. Met 'Classic Design' doelt de fabrikant natuurlijk op de ronde vormen. Op de poster is het horloge in drie kleurvarianten te zien; zilver, zwart en goud. De bandjes lijken verwisselbaar en zowel in metalen als lederen uitvoering gemaakt te worden.

Wat ik aan de afbeelding op de foto verder nog kan afleiden is het feit dat de Huawei Watch meer weg heeft van de LG Urbane dan de Moto 360.

Via

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.