Toestellen
16 augustus 2015 - Ron Smeets

Hoofdrol voor de S Pen stylus in de eerste Galaxy Note 5 commercial

De S Pen stylus mag dan volgens onderzoek van Samsung Nederland nauwelijks gebruikt worden, en de belangrijkste reden zijn om de Galaxy Note 5 niet in dit deel van de wereld uit te brengen; in de eerste internationale commercial van het toestel speelt het pennetje wel mooi de hoofdrol. Ofwel, het is voor Samsung wel degelijk een verkoopargument. OK, het is, naast het gebogen scherm, ook het enige echte onderscheid tussen de twee nieuwe phablets, maar toch.

Het is z'n minst bijzonder te noemen en voor mij nog meer bewijs dat Samsung een drogreden gezocht, en gevonden, heeft om te vergoelijken dat de nieuwe Note phablet niet in Nederland (en Europa) uitgebracht wordt. Ze zijn gewoon bang dat de verkoopcijfers van de Galaxy S6 Edge Plus gaan leiden onder de concurrentie van de Note 5 die het misschien wel beter zou gaan doen dan zijn 'gebogen' broer.

Via

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.