Nieuws
29 december 2008 - Ron Smeets

Het Nieuwe Eten met QR-Codes

Het Voedingscentrum start vandaag een nieuwe campagne die ons moet gaan helpen af te komen van slechte eetgewoontes. Opvallend is dat voor 'Het Nieuwe Eten' onder andere gebruik gemaakt wordt van een mobiele campagne.

Onderdeel van Het Nieuwe Eten is het gebruik van de 'QR-Code'. QR staat voor Quick Response en deze 2-dimensionale barcode is feitelijk een weblink. Vanaf 29 december staan er in heel Nederland billboards met deze code. Met de camera van je mobieltje plus speciale software (vaak al op de telefoon aanwezig, of eenvoudig gratis te downloaden), kan deze code gescand worden. Dit geeft direct toegang tot de mobiele site.

Mocht het scannen niet lukken (omdat het mobieltje geen camera heeft of de software nog niet aanwezig is), kan dezelfde informatie en de gratis scansoftware ook opgevraagd worden via SMS: SMS Gezond naar 3669 (gratis antwoord-SMS).

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.