Nieuws
13 juli 2005 - Ron Smeets

Gat in de markt ?

Volgens AdAge hebben marketeers in Amerika inmiddels ook de GSM en Smartphone gevonden als reclame medium.

Met redelijk wat Europese ervaring op zak lanceren bedrijven als Heineken, Coca Cola en McDonald's deze zomer marketing campagnes die zich vooral richten op de mobiele consument.

Bedrijven als Nesquick houden het voorlopig bij SMS acties die via de reguliere verpakkingen van hun producten gecommuniceerd worden. Coca Cola daarentegen onderzoekt momenteel het gebruik van mobile gaming als 'klantenbinding'.

Wat verder opvalt is dat de vraag naar mobiele reclamecampagne's sneller stijgt dan het aanbod van reclamebureaus die daar op in kunnen spelen groeit.

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.