Nieuws
06 september 2005 - Ron Smeets

Ford via SMS op zoek naar jonge klanten

Ford probeeert o.a. met behulp van 'nieuwe' (mobiele) communicatietools als SMS en IM die met name populair zijn bij de jongere generatie in de VS meer auto's te gaan verkopen, juist aan die doelgroep.

Uhhm, SMS en IM? Dat wordt toch met name gebruikt door kids tussen de 10 en 20 ?! Klopt helemaal, maar voor diegenen die dat nog niet wisten, Amerika is het land waar je met je 16e al mag autorijden, op je 18e een wapen mag bezitten, maar als je een biertje wil drinken op een terras, dan vragen ze je I.D. om te bewijzen dat je minimaal 21 bent!

Overigens zegt Ford met deze actie met name de doelgroep van 25 tot 39 te willen bereiken voor het promoten van haar nieuwe full-size sedan, de Fusion (niet te verwarren met de Europese versie).

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.