Entertainment
19 oktober 2009 - Ron Smeets

Facebook, SMS en Twitter na sex populair bij jongeren

Roken is uit. Het mag bijna nergens meer en iedere dag stoppen er meer mensen dan dat er beginnen. Dat is een goed teken maar daarover gaat dit artikel natuurlijk niet. Of toch wel een beetje? Waar veel partners vroeger na de sex een sigaret opstaken gaan ze tegenwoordig namelijk 'aan de social media'.

Uit onderzoek onder jongeren tot 35 jaar heeft uitgewezen dat 36 procent van hen direct na de sex hun facebook account checkt, twitter feed update of SMS-t. Bij 35-plussers ligt dat percentage 'slechts' op 8%. Schijnbaar roken die allemaal nog ;-)

Overigens ging het onderzoek over gebruik van Social Media verder dan alleen het gebruik na de sex. Zo zegt maar liefst 40% van de ondervraagden (tot 35 jaar) dat ze facebook, twitter en SMS ook tijdens het rijden raadplegen en/of updaten. Bij 35-plussers is dat 'maar' 9% (zie ook onderstaande grafiek).

Bij de jongere doelgroep is het verschil tussen het gebruik van Social Media tools op Mobiel en een PC of Laptop ook een stuk kleiner 46% (Mobiel) vs. 54% (Laptop / PC). Bij 35 plussers wint de PC / Laptop met overmacht (81% vs 19% Mobiel). het complete onderzoek kun je hier nalezen. Social-Media-Onderzoek-a

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.