Nieuws
12 januari 2006 - Ron Smeets

Eentoets belfunctie in mobiele advertenties

Google werkt momenteel aan de patentaanvraag voor mobiele advertenties die de mogelijkheid bieden om met één druk op de knop de betreffende adverteerder te bellen.

Volgens Google's patentaanvraag is de uitvinding van de search-gigant dé manier om advertenties aantrekkelijker te maken voor klanten en marketeers.

De vinding van Google is echter niet uniek. Veel SMS advertenties zijn al voorzien van telefoonnummers van adverteerders die met één druk op de knop te bellen zijn.

Een mispeer van Google? Of hebben ze nog een verrassing achter de hand. Zo, niet, dan lijkt de kans op het verkrijgen van het patent dus klein.



Gerelateerde links:
Meer mobiele advertenties, maar minder irritatie
Mobiele ads belangrijker dan TV commercials
Mobile marketing: waar gaat het heen?
Adverteren op de mobiele telefoon in de VS wel acceptabel
Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.