Nieuws
01 oktober 2005 - Ron Smeets

Een SMS van je antwoordservice

In de snelle en harde concurrentiestrijd om de gunst van (mobiele) bellers gaan sommige telco's wel erg ver in hun zoektocht naar nieuwe USP's (Unique Selling Points).

Zo heeft British Telecom nu een SMS service toegevoegd aan de bestaande Call Minder dienst, een antwoord service voor vaste telefoonlijnen. Klanten van Call Minder kunnen voortaan hiervoor een mobiel nummer opgeven bij BT.

Als er een bericht wordt ingesproken op de vaste telefoonlijn, dan krijgt de klant een SMSje op zijn mobieltje dat hij een bericht heeft. Desgewenst kan hij het bericht dan natuurlijk ook direct via zijn GSM beluisteren.

Leuk, maar geen lang leven beschoren denk ik. Vrijwel iedereen heeft een mobiele telefoon waar ie over het algemeen altijd op bereikbaar is en als iemand al een bericht achter wil laten, dan zullen de meesten onder ons een Voicemail inspreken of een SMS achterlaten, zoals ze al jaren gewend zijn.

Bovendien is de dienst van BT ook niet gratis, de klant betaalt per ontvangen SMS zo'n 15 cent.

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.