Entertainment
05 juli 2007 - Ron Smeets

Dode door exploderende GSM accu

Berichten over exploderende of oververhitte GSM accu's was ik al een tijdje niet meer tegengekomen.

De oorzaak moest meestal gezocht worden in het gebruik van niet-originele, goedkope, accu's. Tot nu toe bleef de schade nog beperkt tot verbrande kleding en lichte brandwonden.

Helaas is het deze keer niet zo goed afgelopen. Een 22-jarige lasser in het Chinese Shuangcheng is op 19 Juni overleden toen de accu van zijn mobieltje explodeerde doordat de brokstukken in zijn borstkast doordrongen. De man brak daarbij een rib die vervolgens zijn hart doorboorde. Het slachtoffer overleed later in een ziekenhuis.

De authoriteiten hebben het merk van het toestel en de accu vooralsnog niet vrijgegeven. Nader onderzoek moet uitwijzen wat de oorzaak van de explosie geweest is.



Gerelateerde links:
Nokia 6280 met accuproblemen
Nu ook accuproblemen bij mobieltjes van Sanyo
Brandwonden na vonkende Sony accu
Exploderende Dell laptop in Japan
Exploderende Motorola's in Brazilie
Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.