Entertainment
10 juni 2007 - Ron Smeets

Coca Cola komt met eigen mobiele 'Hyves'

In de zoektocht naar nieuwe generaties klanten heeft een van 's werelds grootste en bekendste merken, Coca Cola, inmiddels ook begrepen dat de mobiele markt een van vijvers is waar de komende jaren de meeste vissen gevangen kunnen worden.

De frisdrankgigant werkt momenteel aan de lancering van een Mobile Social Network a-la Hyves en Myspace. Gebruikers kunnen straks via hun mobieltjes inloggen, profielen aanmaken, foto's (en videos?) posten en (nieuwe) vrienden ontmoeten.

Opvallend is wel dat Coca Cola het netwerk gaat opbouwen rondom diens merknaam Sprite. Vanaf 22 Juni kunnen in de VS de eerste kids en tieners gebruik maken van het netwerk.

Daarna zal het ook in China gelanceerd gaan worden. Wanneer de rest van de wereld aan de beurt is, is nog niet bekend.

"The Coca-Cola Company needs to continue to recruit future generations of consumers. Mobile marketing is absolutely where it's at for us going forward." aldus Mark Greatrex, senior Marketing VP die duidelijk maakt dat dat Coca Cola de continuiteit van haar succes de komende jaren vooral in de mobiele wereld zal zoeken.



Gerelateerde links:
Coca Cola begint Viral marketing campagne op de mobiele telefoon.
Hyves goes mobile
Social networking is mobile!
De Coca Cola GSM
Consument nog niet klaar voor mobiel sociaal netwerk
Mobiele ads belangrijker dan TV commercials
Gat in de markt ?
The Social Fabric
Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.