Nieuws
27 september 2006 - Ron Smeets

Bluetooth marketing test van Go-Tan

De maker van Aziatische gerechten en ingrediënten Go-Tan experimenteert deze week in een van de Albert Heijn supermarkten in Den Bosch met zogenaamde Bluetooth marketing.

Klanten die in de buurt van de winkel komen worden en op wiens GSM bluetooth aan en open staat, ontvangen langs die weg een mobiele advertentie die hen naar de nieuwe display met Wok gerechten moet lokken.

Onderzoek heeft uitgewezen dat 25% van de mobiele bellers met een Bluetooth toestel die optie ook daadwerkelijk (onbeveiligd) open heeft staan. Albert Heijn noemt dat ‘slechts 25%’, maar ik vind het een schrikbarend hoog percentage, kijkend naar de beveiligingsrisico’s.



Gerelateerde links:
Regelgeving voor Bluetooth marketing in de maak
Bluetooth informatie service in Aalborg
Beveiligingsrisico's door Bluetooth reclame's
Bluetooth reclamezuilen in bioscopen
Bluetooth dating service
Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.