Nieuws
31 maart 2010 - Carl Vanormelingen

Belgisch marktaandeel mobiel internet slechts 0,45%

Een onderzoek uitgevoerd door het Belgische agentschap SEM Semetis toont de impact aan van de iPhone op de ontwikkeling van de markt van mobiel internet in België.

Sinds zijn lancering van de iPhone in 2007, heeft Apple fabrikanten van mobiele telefoons ertoe gedwongen hun smartphones zo te ontwerpen dat ze makkelijker toegang hebben tot het internet, via systemen zoals Google Android, Microsoft Windows Mobile 7, Nokia Symbian, of Blackberry.

Een nieuw rapport van Google Analytics geeft aan dat 77% van de mobiele bezoeken in januari 2010 werden gerealiseerd door het iPhone OS van Apple (15% door de iPod Touch). Daarna volgen Symbian OS (10%), Windows Mobile (4%), Android (3%), Blackberry (2%) en de andere systemen (3%). Nog spraakmakend: het mobiele internet vertegenwoordigt - op dit moment - amper 0,45% van het totaal aantal websitebezoeken!

Over de auteur: Carl Vanormelingen
 
Carl is een online marketeer met focus op zoekmachine marketing bij het Belgische digital performance marketingbureau FairEtail. Van jongs af aan gepassioneerd door consumer technologie en sinds zijn eerste job bij Produpress (uitgever auto magazines) ook door de automobielindustrie. In zijn studententijd schreef hij geregeld voor BelgianCowboys, nu blogt hij sporadisch op DutchCowboys.nl