Entertainment
07 mei 2015 - Ron Smeets

Apple: de iPad verandert alles! Nieuwe commercial moet dalende verkoopcijfers een halt toe roepen

De verkoopcijfers van de iPad, en tablets in het algemeen, lopen terug. Iedereen die er een wilde heeft er inmiddels al wel een en tablets zijn, in tegenstelling tot smartphones, geen gadgets gebleken die we elke twee jaar vervangen. In mijn omgeving zie ik genoeg voorbeelden van mensen die een tablet uit 2011 of 2012 hebben waar ze nog uiterst tevreden mee zijn en die ook nog prima presteren.

Apple probeert nu met een nieuwe commercial de interesse voor hun iPad's opnieuw aan te wakkeren. Volgens de fabrikant verandert de iPad alles. Mmmh, vorig jaar probeerde Samsung iets vergelijkbaars met een serie Galaxy Tab S commercials waarin beweerd werd dat die tablet mensen veranderde. Waar Samsung echter inzette op personen zoals een rechter, een moeder en een kunstenaar, probeert Apple hele groepen te strikken. Aan bod komen onder anderen koks, leerlingen, reizigers en MKB'ers.

Nog los van de vraag of de gemiddelde consument liever persoonlijk of als groep aangesproken wil worden denk ik niet dat dit soort reclame's ons weer massaal naar de winkel doet rennen om een nieuwe tablet te kopen, toch?

Via

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.