Entertainment
15 september 2010 - Ron Smeets

Angry Birds krijgen betaalde hulp van een grote boze adelaar

Ik heb het zelf nog nooit gespeeld (sorry hoor) maar Angry Birds schijnt een mobiele game hype te zijn ;-)) Hier in Londen, tijdens Nokia World, was het ook een serieus onderwerp.

De ontwikkelaars, Rovio, zijn er namelijk in geslaagd een model te bedenken waarbij ze de spelers kunnen 'overtuigen' om zogenaamde in-game-add-ons te kopen.

Daarbij is het natuurlijk heel belangrijk dat de OVI Store tegenwoordig (in veel landen) operator billing aanbiedt. Je koopt iets en dat wordt verrekend met je mobiele telefoonrekening (of afgeschreven van je prapay tegoed). Dat was ook de insteek om de makers van Angry Birds hier in Londen op het podium te halen.

Enfin, als je het spel speelt en je komt op een bepaald level vast te zitten dan kun je voor een paar euro de hulp inroepen van een grote boze adelaar. Die helpt je vervolgens door het level heen ozdat je weer verder kunt. Ik ben benieuwd of er veel 'Angry Birds spelers' zijn die hier de meerwaarde van inzien. Hieronder staat een demo van deze nieuwe feature.

Over de auteur: Ron Smeets
 
Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks. Ooit begonnen met een KPN Autotelefoon die je per dag kon huren en via een Mitsubishi portable NMT telefoon en vrijwel elke Nokia die in de hoogtijdagen van de Finse fabrikant voorbij kwam inmiddels een fervent gebruiker (en tester) van tientallen smartphones en andere mobiele gadgets van alle mogelijke fabrikanten. Ron is in tien jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende autoriteiten in de Telecom markt.